رئیس جهاد کشاورزی جوانرود خبر داد؛
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت: در بخش آب و خاک چهار پروژه احداث کانال آب با اعتبار ۲ میلیارد ریال به منظور افزایش راندمان و ظرفیت آب در روستاهای سفید برگ، دهتوت، شروینه و خوش‌مکان در دست اقدام و اجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 14 August 2023
 
عادل قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: سال زراعی اخیر ماحصل یک سال تلاش، پیگیری و نظارت بهره‌برداری کشاورزان و مروجین در بحث کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در قالب پروژه‌هایی شامل جهش تولید در دیم‌زارها، پروژه‌های آب و خاک، مبارزه با آفات و امراض، کشت قراردادی، کشت الگویی و مکانیزاسیون است.

وی افزود: با بارش باران و نزولات آسمانی و بارندگی ۶۰۰ میلی متری در سال زراعی اخیر وضعیت مناسبی در شهرستان داریم تنها در مواردی تنش سرمایی داشتیم و در زراعت ممکن است در بعضی از مناطق کاهش عملکرد داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود تصریح کرد: در باغ‌ها، سرمای بهاره موجب کاهش محصولات سر درختی از جمله درختان هسته‌دار (گردو و بادام) شده که امید است از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی به این قشر از بهره‌برداران توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مکانیزاسیون، تعداد تراکتورها و کمباین شهرستان ۴۷۵ دستگاه است که ۳۹ دستگاه تراکتور، ۱۸ دستگاه ادوات کشاورزی و دستگاه‌های دیگر به صورت خرید نقدی و تسهیلات بانکی از طریق بنیاد برکت جذب و تحویل کشاورزان داده شده است.

این مسئول گفت: در میان محصولات کشاورزی که گندم جزء محصولات استراتژیک محسوب می‌شود از تیر ماه امسال برداشت و خرید گندم با قیمت ۱۵۰ هزار ریال آغاز و تا کنون ١٠ هزار و ۵۰۰ تن خریداری شده  است.

وی ادامه داد: خرید تحت نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ادامه‌ دارد و پیش بینی ما این است که این مقدار برای نخستین‌بار در جوانرود به بیش از ۱۳ هزار تن برسد که رکورد جدیدی در مقایسه با سال‌های گذشته است.

این مسئول در ادامه گفت: در بحث مکانیزاسیون، تعداد تراکتورها و کمباین شهرستان ۴۷۵ دستگاه است که ۳۹ دستگاه تراکتور، ۱۸ دستگاه ادوات کشاورزی و دستگاه‌های دیگر به صورت خرید نقدی و تسهیلات بانکی از طریق بنیاد برکت جذب و تحویل کشاورزان داده شده است.

قادری بیان کرد: یک پروژه دارای اعتبار سه میلیارد ریالی برای ترمیم جاده‌های بین مزارع برای احداث پل ده توت بود که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی امسال مصوب شده است، به زودی شاهد تحقق این پروژه هستیم.

وی تأکید کرد: سومین پروژه اعتبار برای پروژه‌های آب و خاک بود که تمامی موارد در دست اقدام است.

انتهای پیام/ب
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار